Klaabumaal üheskoos
loovaks ja hoolivaks mänguhoosSee lugu juhtus ühel hilisel õhtutunnil, kui kõik väikesed lapsed juba magasid. Õigemini peaaegu kõik, kuna ühes suures kortermajas elav poiss lamas sooja suleteki all ja vaatas ainiti aknast välja. See oli igati mõistetav, sest kui taevas on korraga nii tähed kui kuu, kulub kogu uinumiseks mõeldud aeg nende uurimisele. Korraga märkas väikemees, et keegi kõõlub kuusirbil. Ta oli juba viieaastane ning teadis, et sellised asjad ei saa päriselt juhtuda, kuid siis kukkus see keegi „potsti„ poisi voodi ees olevale triibulisele põrandavaibale ning nüüd polnud enam kahtlustki, et need asjad juhtusid tõepoolest päriselt! „Tere, mina olen Klaabu!“ teatas tulnukas rõõmsalt ning kõditas oma uut sõpra peast väljaulatuva krimbliga. „Mis sa teed, kõdi ju!” kihistas poiss ja seletas uhkelt, et tema on Urmas ning homme läheb ta päris oma lasteaeda! Seda kuuldes muutus Klaabu pilk unistavaks, ta pilgutas ripsmeid ja õhkas: „Küll ma tahaksin ka endale oma lasteaeda! Urmas arvas aga, et lasteaiad on laste jaoks, aga Klaabu polnud temaga päris nõus ja seletas: ”Ta on ikka meie jaoks ka, sest muinasjututa ei saa hakkama ei laps ega lasteaed ning meie olemegi nüüd sinu lasteaia muinasjutt!” Urmas imestas: ”Mismoodi t e i e – kas sa polegi üksinda?” Klaabu võttis raamaturiiulist ühe raamatu ja lehvitas sellega: „Ei, ei, peale minu on siin veel liblikad ja põrnikad ja siilid ja linnud ja nipid ja head kalad. Kõik kenasti selle raamatu vahel, kuhu kirjanik meid kord pannud! Kalad olid varem kurjad, ehk ikka seepärast, et keegi neist ei hoolinud. Usu mind, selline asi teeb igaühe kurjaks, aga ma arvan, et targem on hommikul edasi rääkida!” Sellel hetkel pidigi Klaabu pisike vestluskaaslane mõlemad silmad kinni panema, sest Unemati puistas sinna kohe terve kamalutäie uneliiva.
Hommik Urmas ärkas hommikul ja hakkas ennast lasteaeda minekuks sättima, kuid vanemad muretsesid, et kuidas see laps seal küll ilma nendeta hakkama saab! „Kuidas saab, kuidas saab! Seda ta ju sinna õppima lähebki, sest ega muidu ei saagi hakkama!”. Ema ja isa vaatasid imestunult ringi, et kes küll sellist tarka juttu räägib? Urmas teadis seda väga hästi ning naeratas vandeseltslaslikult oma uutele sõpradele, kui nad asusid koos Klaabu lasteaia poole teele. Ikka selleks, et koos hakkamasaamist õppida! | ||
Sõbralik Klaabumaa
Peame oluliseks laste sotsiaalsete ja emotsionaalsete oskuste arengu toetamist - hea kaaslane on salliv, hooliv, austav ja julge! Väärtustame lapse iseseisvust ja aktiivset tegutsemist.
Montessori pedagoogika elemendid
Lapsel on tegutsemisvabadus ja selged piirangud. Montessori õpe toetab laste individuaalset arengut igapäevaelu harjutuste, meelte- ja matemaatikavahenditega. Teeme koostööd Eesti Montessori Ühinguga.
Koostöö, avatus ja areng
Tartu Lasteaed Klaabumaa kuulub Tartu Ülikooli ja Tartu Tervishoiu Kõrgkooli praktikakogukonda.
Klaabu maja lasteaia õpetajad on alates 2011. aastast juhendanud saksa lasteaiaõpetaja eriala tundengite ülikoolipraktikaid.